”Man keder sig aldrig”, lyder det fra Jeanette Diemar som d. 15. juni har 10-års jubilæum hos Profil Optik, men faktisk går hendes historie i optikerkæden endnu længere tilbage. Butikschefen på Grønsgade ser tilbage på en tid, hvor meget har forandret sig, men ambitionen om at give hver kunde den bedst mulige oplevelse står lige så stærkt som altid.

Midtvejs i den første rigtige sommermåned er der noget at fejre for butikschef i Profil Optik på Grønsgade Jeanette Diemar. 15. juni markerer nemlig en milepæl på 10 år – vel at mærke i hendes andet ophold i firmaet. Historien om Jeanette og Profil Optik har nemlig flere kapitler.

Jeanette Diemar er ikke en af dem, der går højt op i årstal og perioder, men hun har efter sin egen beregning været i optikerbranchen i omkring 30 år. For en del år siden tilbragte hun fem år hos Profil Optik, inden lysten til at prøve livet som selvstændig meldte sig. Men nogle år senere fik Jeanette tilbuddet om at vende retur af sin gamle arbejdsgiver, og det sagde hun ja til. Nu er der så gået et årti.

”Jeg ser tilbage på de sidste 10 år med virkelig stor glæde. Der er sket mange ting. Jeg blev ansat som optiker og var det i nogle år, inden jeg blev ansat som chefoptiker. Profil Optik er virkelig en dynamisk virksomhed, hvor der hele tiden sker ny udvikling, og man keder sig aldrig,” fortæller Jeanette Diemar, som ikke var i tvivl, da hun fik muligheden for at vende ’hjem’.

”Jeg sagde ja til tilbuddet om at komme tilbage, fordi jeg havde det så godt i min første tid hos Profil Optik. Det er virkelig en fed arbejdsplads.”
Ser mere end kundernes øjne For Jeanette Diemar er det arbejdet med kunderne, der er en af de mest spændende faktorer i hverdagen. Den del er der nu kommet meget mere fokus på end tidligere.

”I dag bruger vi enormt meget energi på at finde frem til, hvad kundens behov egentlig er. Det er jo lige meget, om du er på udkig efter et par jeans, en bil eller briller. Vi skal være nysgerrige omkring, hvad det er for et behov, kunden har. Derfor bruger vi meget tid på at spørge ind til folk. Det er ikke bare deres øjne, vi ser. Vi ser dem. Det gør faktisk også jobbet endnu mere interessant,” siger Jeanette Diemar.

Skærmforbrug giver spændende udfordringer Som optiker har man også et vindue til, hvordan verden forandrer sig. Kundernes behov og ønsker har udviklet sig med tiden, fortæller butikschefen.

”Vores øjne har jo ikke ændret sig siden dengang, vi boede i huler. Men de bliver udsat for mere. I dag er det især flere pixels og mere lys. Udviklingen med skærmtid har givet nogle andre behov også hos unge mennesker. Det er ikke sikkert, man skal bruge briller hele tiden, men måske bare som et arbejdsredskab. Det giver os også nogle spændende udfordringer.”

Og dem fortsætter hun altså med at gå i møde i den ene af Holstebros to Profil Optik-butikker. Der bliver også en lille markering i butikken på den runde dag.

”Normalt koncentrerer vi os om at forkæle kunderne, så der bliver også en smule fejring i butikken på dagen,” slutter Jeanette Diemar.

Om Profil Optik Holstebro:
• Adresse: Grønsgade 2, 7500 Holstebro • Udvalg af en lang række brillestel, herunder eksklusive modebriller fra kendte designermærker som Prada, Tom Ford, Gucci og Bottega Veneta og danske designerbrands som Fleye, Ørgreen og Lindberg.
• Øjensundhedstest med professionel teknologi. • Specialister i sportsbriller med og uden styrke til en lang række inden- og udendørs
sportsgrene.
• Kontaktlinser af høj kvalitet til mange forskellige behov, herunder endagslinser,
månedslinser og flerstyrkelinser samt linser til forskellige synsudfordringer som fx bygningsfejl.

For yderligere information kontakt:

Mette Arre, Rostra Kommunikation, ma@rostrapr.com, 2874 3378.

Om Profil Optik by Synsam
Profil Optik By Synsam er en del af Synsam Group, en ledende optikerkæde i Norden med
et bredt og prisvenligt udbud af tjenester og produkter inden for øjensundhed og brillemode med udgangspunkt i vores kunders forskellige livsstile og behov.

Koncernen har cirka 4.000 medarbejdere, en omsætning på cirka 6,4 mia. SEK (2024) og driver næsten 600 butikker i Norden under varemærkerne Synsam, Synsam Outlet og Profil Optik. Ved hjælp af digitalisering, abonnementsløsninger og andre innovative koncepter er Synsam Group en stærk innovator på flere områder i det nordiske marked for optik, eksempelvis kunderejse, produktudbud og ESG. Synsam Groups aktie handles på Nasdaq Stockholm (SYNSAM).

Butikschef Jeanette Diemar kan snart fejre 10-års jubilæum hos Profil Optik. Foto: Profil Optik.